Blogger tarafından desteklenmektedir.

Noter Katibi nedir, ne iş yapar, görevleri, maaşları, nasıl olunur?

26 Eylül 2015 Cumartesi

Noter Katibi nedir?

Noterlik kanununda ve yönetmeliğinde yer alan işlemleri düzenleme bilgi becerisine sahip nitelikli kişidir.


Meslek Kodu : 3411.08
Meslek Adı :Noter Katibi
Meslek Ana Grubu : Teknisyenler, Teknikerler Ve Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : Hukuk, Sosyal, Kültür Ve Benzeri Alanlar İle İlgili Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Hukuk, Sosyal Ve Din İle İlgili Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Birim Grubu : Hukuk Ve İlgili Alanlardaki Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)


Noter Katibi ne iş yapar, görevleri nelerdir?

Noter Katibi, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a} Noterlik işlemlerini mevzuata uygun bir şekilde hazırlamak,
b} İşlemlerin harç, vergi ve sair ücretlerinin tahakkukunu yapmak,
c} İş kâğıtlarını vezneye gidebilecek şekilde hazırlamak,
d} İşi biten evrakları kontrol etmek ve vezneye sevk etmek,
e} İşlemleri düzenli bir şekilde ve zamanında yapmak,
f} Tebliği istenen kâğıtların tebligat işlemlerini yapmak, muhataba ulaşmasını takip etmek,
g} Servisleri tam olan noterliklerde yevmiye defteri, muvazene defteri, harç, damga vergisi beyannameleri, bordrolar, vergi ve sigorta bildirimlerini tanzim etmek,
h} Mesleği alanındaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Share on : Facebook Twitter Google+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder