Blogger tarafından desteklenmektedir.

Maliye Meslek Elemanı nedir, ne iş yapar, görevleri, maaşları, nasıl olunur?

5 Nisan 2015 Pazar

Maliye Meslek Elemanı nedir?

-Görevli olduğu kurumun yada işletmenin maliye işlemlerini yürüten ara insan gücüdür.


Meslek Kodu : 3313.02
Meslek Adı :Maliye Meslek Elemanı
Meslek Ana Grubu : Teknisyenler, Teknikerler Ve Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : İş Ve İdare İle İlgili Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Finans Ve Matematiksel İşler İle İlgili Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Birim Grubu : Muhasebe İle İlgili Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Önlisans


Maliye Meslek Elemanı ne iş yapar, görevleri nelerdir?

Maliye Meslek Elemanı; işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a} Kamuya ait gelirlerin toplanması, (vergi, resim, harç ve gecikme faizi vb
.} giderlerinin ise bütçe uygulama talimatına uygun olarak yapılması için gerekli işlemleri yapmak,
b} Mali konu ile ilgili işlerin kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuata uygunluğunu sağlamak,
c} Vergi toplama döneminde tarh, tahakkuk, tebliğ ve tahsil işlemlerini yapmak,
d} Vergi mükelleflerini ziyarette bulunmak, borçlarını ödemeyen mükelleflerle yazışmalar yapmak ve uyarmak,
e} İşyeri ve müşterilerine muhasebe ve mali konularda danışmanlık yapmak,
f} İşyerinin diğer kurum ve kuruluşlarla ilgili mali işlemlerinin kayıtlarını tutmak,
g} Ödenecek vergileri hesaplayarak vergi dairelerine ödenmesini sağlamak,
h} Kurumun giderleri ile alacaklarını izleyip bunlarla ilgili tablo ve raporlar hazırlamak,
i} Mali işlerle ilgili evrakların bastırılmasını temin emek,
j} Belirli dönemlerde istatistikler raporlar hazırlamak, yaptığı işlemlerle ilgili gerekli yazışmaları yapmak ve bunları üst birimlerine iletmek,
k} Görev alanı ile ilgili yayımlanan kanun, tüzük, yönetmelik ve mevzuatla ilgili değişiklikleri takip etmek ve getirilen yenilikleri uygulamaya koymak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Share on : Facebook Twitter Google+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder