Yapı / Yapı Ressamlığı/ Harita Ve Kadastro Öğretmeni nedir?
Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere Yapı/Yapı Ressamlığı/Harita ve Kadastro meslek alanı ile ilgili konularda teorik ve uygulamalı eğitim veren kişidir.
Meslek Kodu : 2320.93
Meslek Adı :Yapı / Yapı Ressamlığı/ Harita Ve Kadastro Öğretmeni
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : Eğitim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Mesleki Eğitim Öğretmenleri
Meslek Birim Grubu : Mesleki Eğitim Öğretmenleri
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Lisans
Yapı / Yapı Ressamlığı/ Harita Ve Kadastro Öğretmeni ne iş yapar, görevleri nelerdir?
Yapı / Yapı Ressamlığı / Harita Ve Kadastro Öğretmeni, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a} Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun çalışma planı oluşturmak,
b} Yapı bilgisi ile ilgili (bina, yol, kanal, vb
.} konularında proje yapmak,
c} Hazırlanan proje çalışmalarının aplikasyonunu yapmak,
d} Yapı ile ilgili etüt çalışmalarını yürütmek,
e} Kalıp, çatı, duvar, sıva, harç vb. yapı bilgilerinin, teorik ve uygulamalı eğitimini vermek,
f} İstenilen sahanın genel durum haritalarını hazırlamak ve yapılan çalışmaları teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere anlatmak,
g} Yapı ile ilgili işlerin laboratuar deneylerini uygulamalı olarak öğrencilere aktarmak,
h} Sorumlu olduğu atölye, laboratuar vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurmak, (gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.)
i} Öğrencilerin başarılarını ölçmek ve değerlendirmek,
j} Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenlemek,
k} Öğrencilerin gelişimlerini izlemek, sorunlarının çözümüne yardımcı olmak,
l} İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izlemek, ilgililere rehberlik etmek,
m} Çevresindeki sanayi kuruluşları ile, işletmelerdeki gelişmeleri izlemek, ihtiyaçları saptamak, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunmak,
n} Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapmak,
o} Sınıf öğretmeni olarak görevlendirilmesi halinde, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olmak, yönlendirmek , yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışmak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere Yapı/Yapı Ressamlığı/Harita ve Kadastro meslek alanı ile ilgili konularda teorik ve uygulamalı eğitim veren kişidir.
Meslek Kodu : 2320.93
Meslek Adı :Yapı / Yapı Ressamlığı/ Harita Ve Kadastro Öğretmeni
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : Eğitim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Mesleki Eğitim Öğretmenleri
Meslek Birim Grubu : Mesleki Eğitim Öğretmenleri
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Lisans
Yapı / Yapı Ressamlığı/ Harita Ve Kadastro Öğretmeni ne iş yapar, görevleri nelerdir?
Yapı / Yapı Ressamlığı / Harita Ve Kadastro Öğretmeni, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a} Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun çalışma planı oluşturmak,
b} Yapı bilgisi ile ilgili (bina, yol, kanal, vb
.} konularında proje yapmak,
c} Hazırlanan proje çalışmalarının aplikasyonunu yapmak,
d} Yapı ile ilgili etüt çalışmalarını yürütmek,
e} Kalıp, çatı, duvar, sıva, harç vb. yapı bilgilerinin, teorik ve uygulamalı eğitimini vermek,
f} İstenilen sahanın genel durum haritalarını hazırlamak ve yapılan çalışmaları teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere anlatmak,
g} Yapı ile ilgili işlerin laboratuar deneylerini uygulamalı olarak öğrencilere aktarmak,
h} Sorumlu olduğu atölye, laboratuar vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurmak, (gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.)
i} Öğrencilerin başarılarını ölçmek ve değerlendirmek,
j} Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenlemek,
k} Öğrencilerin gelişimlerini izlemek, sorunlarının çözümüne yardımcı olmak,
l} İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izlemek, ilgililere rehberlik etmek,
m} Çevresindeki sanayi kuruluşları ile, işletmelerdeki gelişmeleri izlemek, ihtiyaçları saptamak, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunmak,
n} Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapmak,
o} Sınıf öğretmeni olarak görevlendirilmesi halinde, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olmak, yönlendirmek , yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışmak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder