Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfa Sekreteri nedir, ne iş yapar, görevleri, maaşları, nasıl olunur?

2 Aralık 2013 Pazartesi

Sayfa Sekreteri nedir?

Yazılı basın kuruluşlarında haber, ilan, fotoğraf ve resim gibi materyalleri, masaüstü yayıncılık programlarını kullanarak okuyucunun ilgisini çekecek şekilde düzenleyen, basıma hazır hâle gelme sürecinde gerekli çalışmaları yapan nitelikli kişidir.


Meslek Kodu : 2166.03
Meslek Adı :Sayfa Sekreteri
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : Bilim Ve Mühendislik Alanlarındaki Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Mimarlar, Planlamacılar, Harita Mühendisleri Ve Tasarımcılar
Meslek Birim Grubu : Grafik Ve Multimedya Tasarımcıları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)


Sayfa Sekreteri ne iş yapar, görevleri nelerdir?

Sayfa Sekreteri, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a} Günlük iş planı ve iş organizasyonu yapmak,
b} Gündemi takip etmek,
c} Gelen haberi redakte etmek,
d} Gelen haberleri ve haberde kullanılacak görsel malzemeyi seçmek,
e} Gelen haberin yayınlanacağı sayfayı belirlemek,
f} Sayfa düzenlemesi ve tasarımı yapmak,
g} Haberi dil bilgisi kuralları ve haber yazım tekniklerine göre düzeltmek,
h} Düzenlenen sayfaları kontrol etmek,
i} Sayfayı ani gelişen olaylara göre yeniden düzenlemek,
j} Mesleki eğitime ilişkin faaliyetleri yürütmek,
k} Mesleği alanındaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Share on : Facebook Twitter Google+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder