Satış Temsilcisi (Medikal ve Eczacılık Ürünleri) nedir?
Medikal ve Eczacılık ürün ve hizmetler ile ilgili endüstriyel, ticari, diğer kuruluşlara ürün ve hizmetlerin satışında şirketlerini temsil eden kişidir.
Meslek Kodu : 2433.05
Meslek Adı :Satış Temsilcisi (Medikal ve Eczacılık Ürünleri)
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : İş Ve Yönetim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Satış, Pazarlama Ve Halkla İlişkiler İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Birim Grubu : Teknik Ve Medikal Satışlar İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları (Bit Hariç)
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Önlisans
Satış Temsilcisi (Medikal ve Eczacılık Ürünleri) ne iş yapar, görevleri nelerdir?
Satış Temsilcisi (Medikal ve Eczacılık Ürünleri); işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a} Potansiyel müşteri olan işletmelerin listesini belirlemek,
b} İşverenlerin ve rakiplerinin medikal ve eczacılık ürün ve hizmetleri, pazar durumları ile ilgili bilgileri elde etmek ve güncellemek,
c} Pazarlama fırsatları yaratmak ve bunları değerlendirmek için potansiyel ve devamlı müşteri olan işletmeleri ziyaret etmek,
d} Müşterilerin medikal ve eczacılık ürünlere ilişkin ihtiyaçlarını tespit etmek ve kaynaklarını değerlendirmek,
e} Müşterilere medikal ve eczacılık ürünler ve hizmetlere ilişkin danışmanlık hizmeti vermek,
f} Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla ürün ve hizmetlerin şekillendirildiği medikal ve eczacılık ürün tasarımı için çalışmalar yapmak,
g} Medikal ve eczacılık ürün ve hizmetlerin kullanımından elde edilecek faydaları göstermek amacıyla satış sunumu kapsamında rapor ve öneriler geliştirmek,
h} Medikal ve eczacılık ürün ve hizmetler ile ilgili teçhizat veya hizmetlerin kurulum ve bakımının maliyetini belirlemek,
i} Müşterilerin medikal ve eczacılık ürünlerle ile ilgili değişen ihtiyaçlarını ve rakiplerin faaliyetlerini gözlemlemek ve bu gelişmeleri satış yönetimine rapor etmek,
j} Fiyat ve kredi vadelerini bildirmek, satış sözleşmelerini hazırlamak ve yönetmek,
k} Medikal ve eczacılık ürünlerin dağıtımını, teçhizatların kurulumunu ve hizmetlerin sağlanmasını düzenlemek,
l} Satış yönetimine, yapılan satışlar ile ürün ve hizmetlerin pazarlanabilirliğini raporlamak,
m} Satışlardan sonra, müşteri memnuniyeti sağlamak, herhangi bir problemi çözmek ve sürekli destek sağlamak için müşterilerle görüşmek, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Medikal ve Eczacılık ürün ve hizmetler ile ilgili endüstriyel, ticari, diğer kuruluşlara ürün ve hizmetlerin satışında şirketlerini temsil eden kişidir.
Meslek Kodu : 2433.05
Meslek Adı :Satış Temsilcisi (Medikal ve Eczacılık Ürünleri)
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : İş Ve Yönetim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Satış, Pazarlama Ve Halkla İlişkiler İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Birim Grubu : Teknik Ve Medikal Satışlar İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları (Bit Hariç)
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Önlisans
Satış Temsilcisi (Medikal ve Eczacılık Ürünleri) ne iş yapar, görevleri nelerdir?
Satış Temsilcisi (Medikal ve Eczacılık Ürünleri); işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a} Potansiyel müşteri olan işletmelerin listesini belirlemek,
b} İşverenlerin ve rakiplerinin medikal ve eczacılık ürün ve hizmetleri, pazar durumları ile ilgili bilgileri elde etmek ve güncellemek,
c} Pazarlama fırsatları yaratmak ve bunları değerlendirmek için potansiyel ve devamlı müşteri olan işletmeleri ziyaret etmek,
d} Müşterilerin medikal ve eczacılık ürünlere ilişkin ihtiyaçlarını tespit etmek ve kaynaklarını değerlendirmek,
e} Müşterilere medikal ve eczacılık ürünler ve hizmetlere ilişkin danışmanlık hizmeti vermek,
f} Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla ürün ve hizmetlerin şekillendirildiği medikal ve eczacılık ürün tasarımı için çalışmalar yapmak,
g} Medikal ve eczacılık ürün ve hizmetlerin kullanımından elde edilecek faydaları göstermek amacıyla satış sunumu kapsamında rapor ve öneriler geliştirmek,
h} Medikal ve eczacılık ürün ve hizmetler ile ilgili teçhizat veya hizmetlerin kurulum ve bakımının maliyetini belirlemek,
i} Müşterilerin medikal ve eczacılık ürünlerle ile ilgili değişen ihtiyaçlarını ve rakiplerin faaliyetlerini gözlemlemek ve bu gelişmeleri satış yönetimine rapor etmek,
j} Fiyat ve kredi vadelerini bildirmek, satış sözleşmelerini hazırlamak ve yönetmek,
k} Medikal ve eczacılık ürünlerin dağıtımını, teçhizatların kurulumunu ve hizmetlerin sağlanmasını düzenlemek,
l} Satış yönetimine, yapılan satışlar ile ürün ve hizmetlerin pazarlanabilirliğini raporlamak,
m} Satışlardan sonra, müşteri memnuniyeti sağlamak, herhangi bir problemi çözmek ve sürekli destek sağlamak için müşterilerle görüşmek, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder