Personel Uzmanı nedir?
Personelin kadro, tayin, nakil, eğitim, tazminat, işçi yönetim ilişkileri ve personelcilik ile ilgili diğer işleri organize eden ve yapan kişidir.
Meslek Kodu : 2423.10
Meslek Adı :Personel Uzmanı
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : İş Ve Yönetim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Yönetim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Birim Grubu : Personel Ve Kariyer İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Lisans
Personel Uzmanı ne iş yapar, görevleri nelerdir?
Personel Uzmanı. işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a} İşletmenin iş gücünü göz önüne alarak eleman ihtiyacını tespit edip insan gücü planlaması yapmak,
b} Sınav işlerini organize edip sınav komisyonu kurmak,
c} Müracaatçıları mülakat ve test usulüyle sınava tabi tutarak en uygun adayları seçmek,
d} Personel atamaları yapıp tezkiye doldurmak,
e} Personelin tayin, terfi,nakil, taltif, emeklilik, derece ve kademe ilerlemesi gibi işlerin yasalara uygun şekilde yapılmasını sağlamak,
f} Personelin eğitimini planlayıp organize etmek,
g} İzin, sağlık işleri ve diğer sosyal işleri yaptırıp nezaret etmek,
h} Disiplin işlerini yürütüp gizli personel kayıtlarını tutmak,
i} Eğitim, plasman veya endüstriyel ilişkiler gibi personel çalışmasının belli bir alanında uzmanlaşabilir ve suretle ayırt edilebilir. vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Personelin kadro, tayin, nakil, eğitim, tazminat, işçi yönetim ilişkileri ve personelcilik ile ilgili diğer işleri organize eden ve yapan kişidir.
Meslek Kodu : 2423.10
Meslek Adı :Personel Uzmanı
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : İş Ve Yönetim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Yönetim İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Birim Grubu : Personel Ve Kariyer İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Lisans
Personel Uzmanı ne iş yapar, görevleri nelerdir?
Personel Uzmanı. işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a} İşletmenin iş gücünü göz önüne alarak eleman ihtiyacını tespit edip insan gücü planlaması yapmak,
b} Sınav işlerini organize edip sınav komisyonu kurmak,
c} Müracaatçıları mülakat ve test usulüyle sınava tabi tutarak en uygun adayları seçmek,
d} Personel atamaları yapıp tezkiye doldurmak,
e} Personelin tayin, terfi,nakil, taltif, emeklilik, derece ve kademe ilerlemesi gibi işlerin yasalara uygun şekilde yapılmasını sağlamak,
f} Personelin eğitimini planlayıp organize etmek,
g} İzin, sağlık işleri ve diğer sosyal işleri yaptırıp nezaret etmek,
h} Disiplin işlerini yürütüp gizli personel kayıtlarını tutmak,
i} Eğitim, plasman veya endüstriyel ilişkiler gibi personel çalışmasının belli bir alanında uzmanlaşabilir ve suretle ayırt edilebilir. vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder