Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bankacılık Ve Sigortacılık Meslek Elemanı nedir, ne iş yapar?

24 Kasım 2013 Pazar

Bankacılık Ve Sigortacılık Meslek Elemanı nedir?

Bankacılık ve sigortacılık konusunda, sigorta ürünlerinin pazarlanması, bilgilendirme ve satış işlemlerini yürüten kişidir.

Bankacılık Ve Sigortacılık Meslek Elemanı ne iş yapar, görevleri nelerdir?

Bankacılık Ve Sigortacılık Meslek Elemanı, İşletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a)     Bankada hesap açma, kapatma işlemlerini yapmak,
b) Havale, EFT, virman gibi para transferi işlemlerini yapmak,
c) Çek, senet tahsilat işlemleri yapmak,
d) İthalat ve ihracat ile ilgili aracılık işlemleri yapmak,
e) Döviz alım satım işlemlerini yapmak,
f) Emanet kabul işlemlerini yapmak,
g) Müşterilerin nakdi, gayri nakdi kredi taleplerini karşılamak,
h) Kambiyo işlemlerini yapmak,
i) Fatura, vergi ve SSK ödemelerine aracılık etmek,
j) Ölüm, hastalık, kaza, yangın, hırsızlık, deprem vb. risklere karşı kendisinin veya yakınlarının gelecekte parasal yönden güvencede olmasını isteyen kimselere sigorta hizmetleri hakkında bilgi vererek onları bu hizmetlerden yararlanmaya istekli hale getirmek,
k) Müşterinin sigorta ihtiyacına göre teminat belirler, uygun ürünün tanıtımını yapmak,
l) Sigorta yaptırmak isteyen işlemlerini yapar, sigorta primlerini belirler, müşteri dosyası oluşturur ve primlerin ödenmesini sağlamak,
m) Sigorta kapsamında kayba uğrayan müşterinin tazminat işlemini incelemek, sigorta eksperinden alınan bilgiye göre tazminatın müşteriye ödenmesini sağlamak,
n) Sigorta süresi içinde meydana gelen değişiklikler konusunda müşterilere danışmanlık yapmak, uygun zeyilnameyi düzenlemek,
o) Süreli sigortalarda süre sonunu sigortalıya hatırlatmak, mutabakat sağlayarak poliçeyi yenilemek,
p) Sigorta sözleşmesine konu olan ve sigorta şirketlerince görülmesi istenen ev, araç, tekne vb. kıymetleri poliçe düzenlemeden önce görmek, fotoğraflandırmak,
q) İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin faaliyetleri uygulamak,
r) Kalite Yönetim Sistemi kurallarına uygun çalışmak,
s) Mesleki gelişim faaliyetlerinde bulunmak,

                 vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Share on : Facebook Twitter Google+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder