Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ağaç İşleri Endüstri Mühendisi nedir, ne iş yapar, görevleri, maaşları, nasıl olunur?

30 Kasım 2013 Cumartesi

Ağaç İşleri Endüstri Mühendisi nedir?

Ahşap veya ahşap kökenli malzemeleri kullanarak, ağacın mekanik işlemler sonucu kereste, kaplama, kontrplak, yonga levha ve lif levha gibi ürünlere ve bu ara ürünleri de ağırlıklı olarak sabit ve hareketli mobilyalar olmak üzere dayanıklı tüketim ürünlerine dönüştürme sürecinde istenilen kalite standardında, belirlenen sürede, en düşük maliyetle üretilebilmesi için üretim sistemini tasarlayan, projelendiren, üretim sürecini denetleyen kişidir.


Meslek Kodu : 2141.05
Meslek Adı :Ağaç İşleri Endüstri Mühendisi
Meslek Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Alt Ana Grubu : Bilim Ve Mühendislik Alanlarındaki Profesyonel Meslek Mensupları
Meslek Grubu : Mühendislik İle İlgili Profesyonel Meslek Mensupları (Elektroteknoloji Mühendisleri Hariç)
Meslek Birim Grubu : Endüstri Ve Üretim Mühendisleri
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Lisans


Ağaç İşleri Endüstri Mühendisi ne iş yapar, görevleri nelerdir?

Ağaç İşleri Endüstri Mühendisi, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a} Tasarlanmış bir ürünü projelendirmek, maliyet analizi yapmak ve üretime hazırlamak,
b} Üretimin yapılacağı atölye ve fabrikayı planlamak,
c} Üretim için gerekli malzemelerin temininde görev almak ve stok planlaması yapmak,
d} Üretimin, istenilen miktarda, istenilen zamanda ve istenilen kalitede gerçekleşmesini sağlamak,
e} Kalite kontrol ve test tekniklerini hazırlamak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.

Share on : Facebook Twitter Google+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder